Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 29.07.2016, sygn. IPPP3/4512-497/16-3/RD, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-497/16-3/RD

W zakresie procedury wystawiania, obrotu i przechowywania faktur elektronicznych

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 lipca 2016 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 5 lipca 2016 r.) uzupełnionym w dniu 4 lipca 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie procedury wystawiania, obrotu i przechowywania faktur elektronicznych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lipca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie procedury wystawiania, obrotu i przechowywania faktur elektronicznych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą przede wszystkim na dystrybucji sprzętu gospodarstwa domowego pod rozpoznawalnymi markami. Klientami Spółki są w większości przedsiębiorstwa (sieci handlowe), prowadzące sprzedaż detaliczną sprzętu: RTV i AGD (dalej: Kontrahenci lub Klienci)

Wystawianie i wysyłka faktur sprzedażowych.

W związku z wdrożeniem nowego, systemu finansowo-księgowego oraz systemu elektronicznej wymiany dokumentów z Kontrahentami, Spółka docelowo zamierza zrezygnować z wystawiania oraz archiwizowania faktur w formie papierowej. Nowy proces elektronicznej wymiany korespondencji będzie dotyczył wyłącznie Kontrahentów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie faktur w formie elektronicznej. Akceptacja elektronicznej, wymiany dokumentów z Kontrahentami została wyrażona bądź w umowie handlowej, pomiędzy Spółką a danym Kontrahentem lub w formie odrębnego porozumienia i określa również stosowany format faktury oraz adresy e-mail służące wymianie korespondencji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00