Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2016, sygn. IPPB6/4510-356/16-2/AZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie

Czy Spółka powinna rozpoznawać koszty uzyskania przychodów z tytułu wypłaconych reklamacji w momencie świadczenia usługi, czy w momencie wypłaty dla klienta ?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 8 czerwca 2016 r. (data wpływu 16 czerwca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu wypłaconych odszkodowań klientom korzystającym z usług biura jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu wypłaconych odszkodowań klientom korzystającym z usług biura.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

N. Sp. z o.o. świadczy usługi turystyki w postaci kompleksowych imprez turystycznych organizowanych w krajach należących do Wspólnoty Europejskiej, jak i poza obszarem Wspólnoty Europejskiej. Usługi turystyczne Spółka opodatkowuje zgodnie ze szczególną procedurą, o której mowa w art. 119 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku VAT. Zgodnie z art. 119 usługi nabywane od innych podmiotów dla bezpośredniej korzyści turysty opodatkowuje w systemie marży.

Mają miejsce sytuacje, w których klienci Spółki nie są zadowoleni ze świadczonych usług i są zdania, że Spółka nie wywiązała się z zawartej umowy lub wywiązała się z niej w sposób nienależyty. Klienci kwestionują między innymi standard zakwaterowania, jakość posiłków, opóźnione przeloty, niezadowalającą opiekę rezydentów. W takiej sytuacji klienci mają prawo do złożenia reklamacji. Rozpatrując reklamację Spółka może uznać w całości lub w części stanowisko i roszczenia klienta, i zdecydować o wypłacie na jego rzecz określonej kwoty Spółka traktuje wypłacane kwoty jako rekompensaty i zadośćuczynienia. Powyższe kwoty są przyznawane i wypłacane co do zasady po zakończeniu imprezy turystycznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00