Interpretacja indywidualna z dnia 15.04.2016, sygn. IPPP3/4512-9/16-4/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-9/16-4/KT
Dokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w celu zastosowania preferencyjnej stawki podatku.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2015 r. (data wpływu 4 stycznia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 6 kwietnia 2016 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 22 marca 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w celu zastosowania preferencyjnej stawki podatku - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 stycznia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów w celu zastosowania preferencyjnej stawki podatku. Wniosek uzupełniony został pismem złożonym w dniu 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 6 kwietnia 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu nr IPPP3/4512-9/16-2/KT z dnia 22 marca 2016 r. (skutecznie doręczone w dniu 29 marca 2016 r.).
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) posiada siedzibę i zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie produkcji i replikacji płyt w formacie DVD, BD oraz CD, które następnie sprzedaje odbiorcom w kraju i za granicą.
Obecnie Spółka, po dostarczeniu towaru we wskazane miejsce dostawy w kraju UE innym niż Polska, uzyskuje od zewnętrznej firmy transportowej potwierdzenia dostarczenia towarów w postaci potwierdzonego przez odbiorcę dokumentu CMR. Potwierdzony dokument CMR jest uzyskiwany w celu rozliczenia dokonanej dostawy towarów (przewiezionych przez spedytora) jako wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów z prawem do zastosowania stawki VAT 0%. Często zdarza się, że z różnych powodów Spółka nie otrzymuje potwierdzonego przez odbiorcę dokumentu CMR lub otrzymuje go ze znacznym opóźnieniem. Zdarza się także, iż otrzymany dokument CMR jest nieczytelny.