Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2016, sygn. IPPP1/4512-1336/15-5/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-1336/15-5/MPe

W zakresie określenia jaki sposób ustalenia i liczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-c powinien stosować Wnioskodawca.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 28 grudnia 2015 r. (data wpływu 30 grudnia 2015 r.) uzupełnionym w dniu 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 6 kwietnia 2016 r.) na wezwanie Organu z dnia 24 marca 2016 r. (doręczone w dniu 29 marca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług jest:

  • prawidłowe - w zakresie wyboru metody liczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-c ustawy,
  • nieprawidłowe - w zakresie sposobu liczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-c ustawy.

UZASADNIENIE

W dniu 30 grudnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia jaki sposób ustalenia i liczenia proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a-c powinien stosować Wnioskodawca. Wniosek został uzupełniony w dniu 4 kwietnia 2016 r. (data wpływu 6 kwietnia 2016 r.) na wezwanie Organu z dnia 24 marca 2016 r. (doręczone w dniu 29 marca 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca (dalej Wnioskodawca) jest zrzeszeniem osób fizycznych i osób prawnych, działa na podstawie ustawy z 13 października 1995 r. Prawo łowieckie (Dz.U. z 2013 r. poz. 1226 ze zm.), oraz Statutu Wnioskodawca z dnia 2 lipca 2005 r. (zwany dalej Statutem). Zgodnie z art. 32 Prawa łowieckiego Wnioskodawca jest zrzeszeniem osób fizycznych i prawnych, które prowadzą gospodarkę łowiecką poprzez hodowlę i pozyskiwanie zwierzyny oraz działają na rzecz jej ochrony poprzez regulację liczebności populacji zwierząt łownych. Wnioskodawca posiada osobowość prawną. Do zadań Wnioskodawca należy m.in. prowadzenie gospodarki łowieckiej, ustalenie kierunków i zasad rozwoju łowiectwa, zasad selekcji populacyjnej i osobniczej zwierząt łownych. Pełną listę zadań zawiera § 6 Statutu. Zrzeszenie może prowadzić działalność gospodarczą i rolniczą wg zasad określonych w odrębnych przepisach. Zakres działalności prowadzonej przez Wnioskodawca jest sklasyfikowany wg. Polskiej Klasyfikacji Działalności pod numerem 9499Z - działalność pozostałych organizacji gdzie indziej niesklasyfikowanych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00