Interpretacja indywidualna z dnia 08.04.2016, sygn. IPPB1/4511-192/16-2/ES, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/4511-192/16-2/ES
Jak w opisanym stanie faktycznym rozliczać podatek dochodowy od osób fizycznych od wynagrodzenia otrzymywanego od X z tytułu opisanych wyżej działań polegających na sprzedaży miejsca lub czasu w grze przeznaczonej na platformy mobilne na cele reklamowe ?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r, poz 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 lutego 2016 r. (data wpływu 17 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług oraz określenia stawki podatkowej właściwej do opodatkowania tych przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, przychodów uzyskiwanych ze świadczenia wskazanych we wniosku usług oraz określenia stawki podatkowej właściwej do opodatkowania tych przychodów
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest osobą fizyczną, polskim rezydentem podatkowym. Jest właścicielem gier przeznaczonych na platformy mobilne (są to gry, w które mogą zagrać użytkownicy np. telefonów komórkowych czy smartfonów). Sprzedaje on poprzez Internet swojemu kontrahentowi (nazwijmy go X) miejsce i czas w tejże grze, dla wykorzystania go przez X na cele reklamowe:Konkretnie wygląda to w ten sposób, iż X zamieszcza (z użyciem sieci Internet) w grze na zlecenie podmiotu trzeciego (Reklamodawcy) bannery Reklamodawcy, inne materiały promujące Reklamodawcę czy też linki (odnośniki) do strony internetowej Reklamodawcy lub też materiały wideo, zwane dalej: Reklamą. Reklama ta jest wyświetlana każdemu użytkownikowi platformy mobilnej, który zagra w grę. Każdy użytkownik może np. kliknąć na Reklamę (kliknięcie na nią może np. przekierować go na stronę Reklamodawcy). W grze może być zamieszczonych wiele różnych Reklam wielu różnych Reklamodawców. X ma więc swobodne i nieograniczone prawo dysponowania miejscem oraz czasem zakupionym od Wnioskodawcy, byleby było ono wykorzystane na cele reklamowe. Może zamieszczać dowolne Reklamy na zlecenie Reklamodawców , może zamieścić jedną lub kilka Reklam, może zamieścić Reklamą jednego lub wielu Reklamodawców, na czas oznaczony lub nieoznaczony, może wreszcie wykorzystać tylko część miejsca lub czasu w grze - wedle jego woli (oczywiście zgodnie ze zleceniami Reklamodawców).