Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.04.2016, sygn. IPPB3/4510-1153/15-4/JBB, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/4510-1153/15-4/JBB

ustalenie, czy kwota zobowiązań refundacyjnych payback, będzie stanowiła koszty uzyskania przychodu oraz momentu zaliczenia jej do kosztów podatkowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015r., poz. 613) oraz § 4 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015r., poz.643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28.12.2015r. (data wpływu 30.12.2015r.), uzupełnionym w 23.03.2016r. (data wpływu 25.03.2016r.), na podstawie wezwania z dnia 09.03.2016r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 grudnia 2015r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kwota zobowiązań refundacyjnych payback, będzie stanowiła koszty uzyskania przychodu oraz momentu zaliczenia jej do kosztów podatkowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Głównym rodzajem działalności J. Polska Sp. z o.o. (dalej J. lub Spółka) jest świadczenie usług (Usługi) dla J. I.. Usługi są świadczone na podstawie pisemnej umowy (Umowa) zatytułowanej umowa na świadczenie usług marketingowych i profesjonalnych, zawartej w dniu 15.2.2008. Zakres Usług, zgodnie z Umową, obejmuje szereg różnych czynności, w tym reklamę i promocję produktów leczniczych sprzedawanych w Polsce, dostarczanie informacji o rynku polskim, doradztwo oraz wsparcie biznesowe (w tym prawne, podatkowe oraz księgowe). Należy podkreślić, że Spółka nie dokonuje własnej sprzedaży produktów leczniczych. Sprzedaż produktów jest dokonywana przez zagraniczne podmioty do polskiego dystrybutora. Te właśnie podmioty są ekonomicznie zainteresowane kwestiami związanymi z prawną możliwością sprzedaży produktów leczniczych w Polsce, z czym m.in. związana jest kwestia uzyskania przez dany produkt leczniczy statusu refundacyjnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00