Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2016, sygn. IPPP1/4512-37/16-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-37/16-2/IGo

Obowiązek rozliczenia podatku VAT w oparciu o dyspozycję art. 86 ust. 2a ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2016 r.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 12 stycznia 2016 r. (data wpływu 15 stycznia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia podatku VAT w oparciu o dyspozycję art. 86 ust. 2a ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2016 r. - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 15 stycznia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku rozliczenia podatku VAT w oparciu o dyspozycję art. 86 ust. 2a ustawy w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2016 r.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług reklamowych i marketingowych na zlecenie Klientów. Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Przedmiotem usług świadczonych przez Wnioskodawcę na rzecz jego Klientów są: organizacja konkursów, loterii promocyjnych, loterii audioteksowych, programów lojalnościowych, programów motywacyjnych dla osób fizycznych (konsumentów), przedsiębiorców (kontrahentów Klientów) i ich pracowników lub współpracowników. Powyższe akcje przewidują nagradzanie ich uczestników nagrodami rzeczowymi, ale również nagrodami pieniężnymi, voucherami na usługi i produkty ich wystawców, kartami płatniczymi przedpłaconymi. Zasady akcji określone są w regulaminie danej akcji. Wnioskodawca stosownie do zawartego z Klientem zlecenia dokonuje zakupu nagród które następnie są wydawane w akcji jej laureatom. Ponadto Wnioskodawca opracowuje i produkuje materiały reklamowe, opracowuje koncepcję akcji, przygotowuje regulamin, zawiera umowy z podwykonawcami w zakresie niezbędnym dla przeprowadzenia akcji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00