Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.12.2016, sygn. 2461-IBPP3.4512.803.2016.2.SR, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP3.4512.803.2016.2.SR
ustalenie czy zasada ,,centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT jednostek organizacyjnych Miasta obejmuje Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Powiatowy Urząd Pracy
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 2 i § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 7 listopada 2016 r. (data wpływu 15 listopada 2016 r.) uzupełnionym pismem z 30 listopada 2016 r. (data wpływu 6 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy zasada ,,centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT jednostek organizacyjnych Miasta obejmuje Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Powiatowy Urząd Pracy jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 15 listopada 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy zasada ,,centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT jednostek organizacyjnych Miasta obejmuje Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego, Powiatowy Urząd Pracy. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 30 listopada 2016 r. (data wpływu 6 grudnia 2016 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z 23 listopada 2016 r. znak: 2461-IBPP3.4512.803.2016.1.SR.
W przedmiotowym wniosku uzupełnionym pismem z 30 listopada 2016 r. przedstawiono następujący stan faktyczny:
29 września 2015 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dalej także: Trybunał lub TSUE) wydał wyrok w sprawie C-276/14 Gmina przeciwko Ministrowi Finansów (dalej jako: Wyrok TSUE). W Wyroku TSUE stwierdzono, że podmioty prawa publicznego, takie jak gminne jednostki budżetowe, nie mogą być uznane za podatników VAT, ponieważ nie spełniają kryterium samodzielności. 26 października 2015 r. Naczelny Sąd Administracyjny wydał natomiast uchwałę o sygn. akt I FPS 4/15 (dalej jako: Uchwała), w której stwierdzono, że także zakłady budżetowe nie mogą być uznane za podatników VAT, gdyż nie spełniają kryterium samodzielności. W efekcie, pojawiła się konieczność dostosowania samorządowych rozliczeń VAT do tez przedstawionych w wyroku TSUE i uchwale. Wyżej wspomniane
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right