Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2016, sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.915.2016.1.JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.915.2016.1.JW
Czy kara umowna uiszczona przez Wnioskodawcę będzie stanowić koszt uzyskania przychodów
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613, ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 17 października 2016 r., data wpływu do tut. BKIP 24 października 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kara umowna uiszczona przez Wnioskodawcę będzie stanowić koszt uzyskania przychodów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 24 października 2016 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kara umowna uiszczona przez Wnioskodawcę będzie stanowić koszt uzyskania przychodów.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce, podlegającą w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie m.in. sprzedaży hurtowej i detalicznej samochodów osobowych i furgonetek,
W ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej Wnioskodawca zawarł w 2011 r. umowę o świadczenie usług promocji (dalej: Umowa) z kontrahentem C. na czas oznaczony
5 lat. Na podstawie postanowień Umowy kontrahent C. jako prowadzący sprzedaż produktów samochodowych marki C. powierzył Wnioskodawcy świadczenie usług promocji i reklamy produktów marki C., z uwagi na fakt, iż Wnioskodawca posiada szeroki dostęp do klientów z racji prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie sprzedaży, napraw i przeglądów samochodów.