Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 04.11.2016, sygn. 2461-IBPB-1-1.4511.473.2016.2.ESZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

możliwości zwolnienia od opodatkowania kwot głównych oraz odsetek zasądzonych wyrokiem sądowym z tytułu nieterminowej wypłaty dotacji otrzymanej w związku z prowadzeniem niepublicznego przedszkola

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 5 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z 11 sierpnia 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 16 sierpnia 2016 r.), uzupełnionym 26 października 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zwolnienia od opodatkowania:

  • kwot głównych zasądzonych wyrokiem sądowym z tytułu nieterminowej wypłaty dotacji otrzymanej w związku z prowadzeniem niepublicznego przedszkola jest prawidłowe,
  • odsetek od ww. kwot głównych - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 sierpnia 2016 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, w zakresie możliwości zwolnienia od opodatkowania kwot głównych oraz odsetek zasądzonych wyrokiem sądowym z tytułu nieterminowej wypłaty dotacji otrzymanej w związku z prowadzeniem niepublicznego przedszkola. Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 18 października 2016 r. Znak: 2461.IBPB-1-1.4511.473.2016.1.ESZ, wezwano do jego uzupełnienia co też nastąpiło 26 października 2016 r.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawczyni jako osoba fizyczna prowadzi przedszkole niepubliczne - na zasadzie art. 5 ust. 1 w zw. z art. 3 pkt 1 i art. 5 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (t.j.: Dz.U. z 2015 r., poz. 2156, ze zm., dalej: ustawa o systemie oświaty lub USO"), tj. jest organem prowadzącym Niepubliczne Przedszkole, które wpisane jest do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Prezydenta Miasta. Wnioskodawczyni wystąpiła przeciwko Gminie z pozwem o zapłatę zaniżonych kwot dotacji otrzymywanej przez nią od Gminy na zasadzie art. 218 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz.U. z 2013 r., poz. 885 ze zm., dalej zwanej: ustawą o finansach publicznych lub UFP) i art. 90 ust. 2b ustawy o systemie oświaty. Zaniżenie otrzymanej przez Wnioskodawczynię dotacji dotyczyło lat 2011, 2012 oraz pierwszych ośmiu miesięcy 2013 r., podczas których Gmina niesłusznie nie wliczała do podstawy dotacji przysługującej przedszkolom niepublicznym, kwot na wyżywienie dzieci wydatkowanych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00