Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.10.2016, sygn. 2461-IBPP4.4512.90.2016.1.EK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPP4.4512.90.2016.1.EK

zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - dokumenty

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 11 sierpnia 2016 r. (data wpływu 1 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca X S.A. (dalej zwany A lub Spółka) jest podatnikiem prowadzącym działalność gospodarczą, który jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny oraz jako Podatnik VAT UE.

Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności, dokonuje m.in. wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów (dalej WDT) na rzecz nabywców posiadających właściwe i ważne numery identyfikacyjne dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych, które to numery zostały nadane nabywcom przez państwa członkowskie właściwe dla danego nabywcy i zawierają dwuliterowy kod stosowany dla podatku od wartości dodanej.

Z uwagi na to, że Spółka posiada problemy z uzyskaniem od przewoźników tzw. dokumentu CMR w szczególności w sytuacji, gdy zgodnie z zawartą umową transport jest po stronie Kupującego, Spółka zamierza w miejsce dokumentu CMR uzyskać od nabywcy towarów na terytorium innym niż Polska, dokumentu zawierającego oświadczenie nabywcy które byłoby wystawiane na koniec miesiąca i obejmowało zbiorczo dostawy dokonane w tym miesiącu będzie zawierać:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00