Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 21.06.2016, sygn. IBPP4/4513-115/16/MK, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP4/4513-115/16/MK

możliwość uznania za podatnika podatku akcyzowego z tytuły nabycia całkowicie skażonego alkoholu etylowego oraz opodatkowanie strat całkowicie skażonego alkoholu etylowego

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 7 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 6 kwietnia 2016 r. (data wpływu 6 kwietnia 2016 r.) uzupełnione pismem z 28 kwietnia 2016 r. (data wpływu 2 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie uznania za podatnika podatku akcyzowego z tytuły nabycia całkowicie skażonego alkoholu etylowego oraz opodatkowania strat całkowicie skażonego alkoholu etylowego jest:

  • nieprawidłowe - w zakresie możliwości uznania za podatnika podatku akcyzowego;
  • prawidłowe - w zakresie nieopodatkowania strat całkowicie skażonego alkoholu.

UZASADNIENIE

W dniu 6 kwietnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości uznania za podatnika podatku akcyzowego z tytuły nabycia całkowicie skażonego alkoholu etylowego oraz opodatkowania strat całkowicie skażonego alkoholu etylowego. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z 28 kwietnia 2016 r. (data wpływu 2 maja 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

(dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym podatnikiem podatku akcyzowego.

Spółka nabywa od dostawców krajowych alkohol klasyfikowany do kodu CN 2207 całkowicie skażony środkami wskazanymi w rozporządzeniu wykonawczym Komisji nr 162/2013 zmieniającym załącznik do rozporządzenia (WE) nr 3199/93 w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego, wg metody wskazanej przez Polskę. Do nabywanego przez Spółkę alkoholu etylowego całkowicie skażonego w powyższy sposób załączany jest egzemplarz protokołu skażenia alkoholu etylowego środkiem skażającym (dalej: protokół skażenia). Protokół skażenia zawiera m.in. dane identyfikacyjne laboratorium dokonującego badania środków skażających w celu identyfikacji oraz ilości pobranego do skażenia alkoholu etylowego, rodzaju i ilości dodanego środka skażającego oraz ilości otrzymanego skażonego alkoholu etylowego. Protokół jest podpisany przez dwóch pracowników, podmiotu dokonującego skażenia, którzy brali udział w czynnościach oraz funkcjonariusza celnego obecnego podczas czynności całkowitego skażenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00