Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.06.2016, sygn. IBPB-1-1/4510-104/16/DW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-1/4510-104/16/DW
w zakresie ustalenia czy przejęcie spółek osobowych jest dla Wnioskodawcy transakcją neutralną na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 31 marca 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 5 kwietnia 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie ustalenia czy przejęcie spółki osobowej jest dla Wnioskodawcy transakcją neutralną na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 kwietnia 2016 r. wpłynął do tut. Biura ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, m.in. w zakresie ustalenia czy przejęcie spółki osobowej jest dla Wnioskodawcy transakcją neutralną na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca, jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Prowadząc działalność polegającą głównie na świadczeniu usług telekomunikacyjnych, Wnioskodawca konkuruje na lokalnym rynku z innymi, podobnymi firmami. Wnioskodawca w najbliższym czasie zamierza przejąć jednego z konkurentów spółkę jawną co ma z założenia wzmocnić jego pozycję na lokalnym rynku usług telekomunikacyjnych, wzmocnić potencjał gospodarczy, zredukować koszty funkcjonowania poprzez m.in. zlikwidowanie dublującej się infrastruktury telekomunikacyjnej i połączenie służb obsługi technicznej sieci i obsługi abonentów.