Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.05.2016, sygn. IBPB-1-1/4510-87/16/AT, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-1/4510-87/16/AT
w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków związanych z organizacją akcji promocyjnej
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 3 marca 2016 r. (data wpływu do tut. Biura 10 marca 2016 r.), uzupełnionym 25 marca oraz 5 i 17 maja 2016 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków związanych z organizacją akcji promocyjnej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 marca 2016 r. do tut. Biura wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wskazanych we wniosku wydatków związanych z organizacją akcji promocyjnej. Wniosek powyższy został uzupełniony 25 marca 2016 r. Nadal jednak nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 29 kwietnia 2016 r. Znak: IBPP1/4512-197/16/LSz, IBPB-1-1/4510-87/16/AT wezwano do jego uzupełnienia, co też nastąpiło 5 i 17 maja 2016 r.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (Sp. z o.o.), będący podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: Spółka), prowadzący działalność gospodarczą między innymi w zakresie handlu hurtowego i detalicznego pojazdami samochodowymi, zamierza rozpocząć sprzedaż promocyjną limitowanej serii ciągników siodłowych. Podstawowym celem organizowanej akcji promocyjnej jest promowanie prowadzonej przez Spółkę działalności i intensyfikacja sprzedaży tych pojazdów.