Interpretacja indywidualna z dnia 02.05.2016, sygn. IBPB-1-2/4510-106/16/KP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-2/4510-106/16/KP
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu, wydatków udokumentowanych paragonami
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 21 stycznia 2016 r. (data wpływu do tut. Biura za pośrednictwem platformy e- PUAP 21 stycznia 2016 r.), uzupełnionym 5 kwietnia 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej m.in. podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu, wydatków udokumentowanych paragonami (pytanie oznaczone we wniosku Nr 1) jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 stycznia 2016 r. do tut. Biura wpłynął wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu, wydatków udokumentowanych paragonami. Ponieważ złożony wniosek nie spełniał wymogów formalnych, pismem z 23 marca 2016 r., Znak: IBPB-1-2/4510-106/15/KP, IBPP2/4512-38/16/IK na podstawie art. 169 § 1, w związku z art. 14h Ordynacji podatkowej, wezwano Wnioskodawcę do jego uzupełnienia. Wniosek został uzupełniony 5 kwietnia 2016 r.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej również: Spółka), zajmuje się badaniami rynku i opinii. W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów firma planuje wprowadzić ofertę badań tajemniczego klienta w punktach sprzedaży w celu sparametryzowanej oceny jakości obsługi. Usługa badania tajemniczego klienta polega na wizycie pracownika firmy badawczej (Spółki) w punkcie sprzedaży. Pracownik wciela się w rolę prawdziwego klienta i podczas wizyty w punkcie sprzedaży gromadzi różnorodne informacje na temat jakości obsługi. W wielu przypadkach wizyta wiąże się z zakupem usługi lub towaru przez tajemniczego klienta.