Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 06.04.2016, sygn. IBPB-1-3/4510-190/16/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-3/4510-190/16/IZ
Czy zarówno Opłata licencyjna, jak i Opłata marketingowa uiszczane przez Spółkę stanowią element periodycznego wynagrodzenia uiszczanego na rzecz Franczyzodawcy z tytułu zawarcia Umowy, a w efekcie stanowią koszt uzyskania przychodu Spółki, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 851 ze zm., dalej: ustawa CIT)?Czy zarówno Opłata licencyjna, jak i Opłata reklamowa powinny być rozpoznane przez Spółkę jako koszty uzyskania przychodów pośrednio związane z przychodami, tj. jako koszty, o których mowa w art. 15 ust. 4d ustawy CIT, a w związku z tym - czy Spółka powinna potrącać ww. koszty w dacie ich poniesienia, stosownie do dyspozycji art. 15 ust. 4d i 4e ustawy CIT?(stan faktyczny)
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 29 lutego 2016 r. (data wpływu do tut. BKIP 2 marca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Opłaty licencyjnej oraz Opłaty marketingowej, uiszczanych przez Spółkę w związku z zawarciem umowy franczyzy, w dacie ich poniesienia jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 marca 2016 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów Opłaty licencyjnej oraz Opłaty marketingowej, uiszczanych przez Spółkę w związku z zawarciem umowy franczyzy, w dacie ich poniesienia.