Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 05.02.2016, sygn. IBPB-1-3/4510-766/15/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-3/4510-766/15/AW
Czy wydatki poniesione przez Spółkę na wypłatę wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług postprodukcji reklamowej stanowią dla Spółki koszty uzyskania przychodów w dniu ich poniesienia zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 7 grudnia 2015 r. (data wpływu do tut. BKIP 11 grudnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki poniesione przez Spółkę na wypłatę wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług postprodukcji reklamowej będą stanowiły dla Spółki koszty uzyskania przychodów w dniu ich poniesienia zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 grudnia 2015 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wydatki poniesione przez Spółkę na wypłatę wynagrodzenia z tytułu świadczenia Usług postprodukcji reklamowej będą stanowiły dla Spółki koszty uzyskania przychodów w dniu ich poniesienia zgodnie z art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o CIT.
We wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:
Wnioskodawca (dalej: Spółka) jest firmą z siedzibą na terytorium Polski, działającą w branży farmaceutycznej, zajmującą się m.in. produkcją oraz sprzedażą leków, suplementów diety, kosmetyków i wyrobów medycznych (dalej łącznie: Produkty).
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka podejmuje szereg działań mających na celu zwiększenie sprzedaży swoich Produktów. W tym celu, Spółka prowadzi między innymi kampanie reklamowe Produktów poprzez emisję reklam, w szczególności reklam radiowych i telewizyjnych. W celu przygotowania reklamy telewizyjnej, Spółka nagrywa we własnym zakresie, przy współudziale podwykonawców tj. reżyserów, operatorów, scenografów, kostiumografów, materiał reklamowy z udziałem wybranych aktorów, celebrytów lub innych rozpoznawalnych osób oraz statystów. W celu wyprodukowania spotu reklamowego w oparciu o taki materiał niezbędna jest jego profesjonalna postprodukcja telewizyjna, mająca na celu przygotowanie kopii (egzemplarza) filmu reklamowego. W tym czasie film reklamowy jest montowany, tj. wybierane są duble, dodawane napisy, efekty wizualne i dźwiękowe, nagrywane postsynchrony, przygotowywana jest wersja emisyjna filmu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right