Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 18.04.2016, sygn. 1061-IPTPP1.4512.75.2016.2.MGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi, sygn. 1061-IPTPP1.4512.75.2016.2.MGo

Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania pn. Usuwanie azbestu z terenu gminy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 lutego 2016 r. (data wpływu 25 lutego 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 28 marca 2016 r. (data wpływu 30 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania pn. .. jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją zadania pn. ...

Przedmiotowy wniosek uzupełniono pismem z dnia 28 marca 2016r. (data wpływu 30 marca 2016 r.) w zakresie doprecyzowania opisanego zdarzenia przyszłego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).

Gmina planuje w 2016 r. realizację zadania pn. ... Przedsięwzięcie będzie polegało na demontażu, usunięciu (przez usunięcie rozumie się przygotowanie do transportu odpowiednie zapakowanie i oznakowanie odpadu, transport i przekazanie odpadów do unieszkodliwienia na odpowiednie składowisko odpadów niebezpiecznych) i unieszkodliwieniu odpadów zawierających azbest pochodzących z nieruchomości w granicach administracyjnych gminy. Zgodnie z przyjętym regulaminem finansowania zadań z zakresu usuwania azbestu dofinansowanie przysługuje podmiotom posiadającym prawo własności lub będącym posiadaczami nieruchomości. Wykonawcą zadania będzie podmiot wybrany przez gminę w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych, posiadający stosowne uprawnienia do prowadzenia przedmiotowych prac. Z wykonawcą zostanie zawarta stosowna umowa, zgodnie z którą faktury VAT będą wystawiane na gminę. Pomoc finansowa dla podmiotów wymienionych w regulaminie, w zakresie usuwania odpadów zawierających azbest zostanie więc udzielona w formie bezgotówkowej. Jednocześnie gmina przygotowuje wniosek o dofinansowanie zadania w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ... Otrzymana dotacja z WFOŚiGW zostanie przeznaczona na pokrycie 99% kosztów, natomiast pozostała część w wys. 1% wartości zadania zostanie pokryta ze środków własnych budżetu gminy w 2016 r. Podmioty, które otrzymają pomoc od gminy w zakresie usuwania azbestu nie poniosą więc z tego tytułu żadnych kosztów. Głównym założeniem zadania jest wyeliminowanie spowodowanych azbestem negatywnych skutków zdrowotnych u mieszkańców gminy, a także sukcesywna likwidacja oddziaływania azbestu na środowisko. Przedsięwzięcie ma charakter niekomercyjny i nie jest w żaden sposób związane ze sprzedażą opodatkowaną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00