Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.12.2016, sygn. 3063-ILPB2.4510.112.2016.2.PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. 3063-ILPB2.4510.112.2016.2.PS

Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego otrzymywania towarów i ich późniejszej sprzedaży.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 15 września 2016 r. (data wpływu 22 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego otrzymywania towarów i ich późniejszej sprzedaży jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 września 2016 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z dnia 8 listopada 2016 r. (data wpływu 15 listopada 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych nieodpłatnego otrzymywania towarów i ich późniejszej sprzedaży.

We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.

Wnioskodawca jest technicznym operatorem sklepu internetowego z odzieżą. Właścicielem sklepu (portalu internetowego) i sprzedawanej w nim odzieży jest firma z Chin. Rolą Wnioskodawcy jest kontakt z klientem polskim, realizacja gwarancji i przyjmowanie zwrotów towarów. Klient polski dokonuje zakupów odzieży samodzielnie za pomocą portalu internetowego. Towar do klienta jest wysyłany bezpośrednio z Chin. Natomiast reklamacje i zwroty są przyjmowane i realizowane przez Wnioskodawcę w imieniu sprzedawcy. Na żadnym etapie obrotu Wnioskodawca nie jest stroną transakcji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00