Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.09.2016, sygn. ILPP4/4512-1-168/16-4/IL, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-168/16-4/IL
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika z tytułu usług nabywanych na terytorium Unii Europejskiej jak i poza Unią Europejską oraz ich rozliczenia.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 17 czerwca 2016 r. (data wpływu do Izby Skarbowej w Poznaniu 21 czerwca 2016 r., data wpływu do Biura KIP w Lesznie 24 czerwca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 19 lipca 2016 r. (data wpływu 22 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika z tytułu usług nabywanych na terytorium Unii Europejskiej jak i poza Unią Europejską oraz ich rozliczenia jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 21 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Wnioskodawcy za podatnika z tytułu usług nabywanych na terytorium Unii Europejskiej jak i poza Unią Europejską oraz ich rozliczenia. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 lipca 2016 r. (data wpływu 22 lipca 2016 r.) o informację dotyczącą adresu elektronicznego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
X jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT i VAT-UE zgodnie z zapisami art. 113 ust. 1, art. 100 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.). X jako organ władzy publicznej realizuje zadania publiczno-prawne nałożone przez poszczególne ustawy oraz określone w statucie, do których należy m.in. promocja walorów i możliwości rozwojowych województwa, współpraca zagraniczna, uczestnictwo w międzynarodowych zrzeszeniach regionalnych, co skutkować będzie udziałem w targach międzynarodowych, konferencjach i koniecznością zakupu wszelkiego rodzaju usług promocyjnych.