Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 19.08.2016, sygn. ILPB3/4510-1-257/16-6/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-257/16-6/AK
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych ze sprzedażą premiową.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z 30 maja 2016 r. (data wpływu 1 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych ze sprzedażą premiową jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 1 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 24 czerwca 2016 r. (data wpływu 27 czerwca 2016 r.), pismem z 12 sierpnia 2016 r. (data wpływu 16 sierpnia 2016 r.) oraz pismem z 16 sierpnia 2016 r. (data wpływu 18 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych ze sprzedażą premiową.
We wniosku przedstawiono następujący opis zdarzenia przyszłego.
Wnioskodawca jest spółką kapitałową, podatnikiem podatku od osób prawnych i zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT. Zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem i organizowaniem konkursów, loterii promocyjnych, sprzedaży premiowych i innych akcji promocyjnych na zlecenie swoich klientów.
Wnioskodawca w ramach swojej działalności zamierza realizować akcje promocyjne na zlecenie klienta (dalej: Klient) polegające na tym, że uczestnicy danej akcji promocyjnej, którzy nabędą produkty lub usługi Klienta o określonej wartości w okresie trwania akcji będą uprawnieni do zakupu dodatkowych towarów lub usług za symboliczną złotówkę (powiększoną o należny podatek VAT). Akcja promocyjna ma więc na celu promocję produktów lub usług Klienta i zwiększenie jego obrotu oraz przychodu z tytułu sprzedaży produktów objętych akcją promocyjną. Promocyjne towary lub usługi, które uczestnicy promocji będą mogli nabyć za złotówkę będą towarami lub usługami z katalogu handlowego Klienta, ale mogą to być również towary lub usługi o charakterze promocyjnym (np. sprzęt AGD, RTV, sprzęt elektroniczny, udział w wydarzeniu, udział w wycieczce itp.). Celem jest bowiem premiowanie kupujących za dokonywanie zakupów u Klienta.