Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 10.08.2016, sygn. ILPP2/4512-1-331/16-4/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/4512-1-331/16-4/JK

Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktur korygujących.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 25 maja 2016 r. (data wpływu 1 czerwca 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 czerwca 2016 r. (data wpływu 10 czerwca 2016 r.) oraz pismem z dnia 14 czerwca 2016 r. (data wpływu 14 czerwca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktur korygujących jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości wystawienia faktur korygujących. Wniosek uzupełniono dnia 10 czerwca 2016 r. oraz dnia 14 czerwca 2016 r. o właściwy adres elektroniczny do doręczeń.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina otrzymała indywidualną interpretację podatkową z dnia 12 maja 2016 r., z której wynika, iż Gmina przekazując aportem do Spółki Z wybudowaną na własne potrzeby w celu realizacji działalności publicznoprawnej w zakresie zadań własnych Gminy regulowanych przepisami ustawy o samorządzie gminnym infrastrukturę oświetleniową nie działa w charakterze podatnika VAT, a czynność wniesienia aportu nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

W grudniu 2014 r. i grudniu 2015 r. Gmina wystawiła faktury dokumentujące wnoszony aport w postaci wybudowanej infrastruktury oświetleniowej do Spółki Z.

Faktura z grudnia 2014 r. w wysokości brutto 120.000 zł w tym podatek VAT 22.439,02 zł objęła zarówno infrastrukturę oświetleniową, która podlega opodatkowaniu podatkiem VAT (Gmina przystąpiła do jej budowy z zamiarem wniesienia jej do Spółki jako wkład niepieniężny aport rzeczowy, interpretacja z dnia 29 października 2015 r.) jak i infrastrukturę oświetleniową, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00