Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.05.2016, sygn. ILPP5/4512-1-102/16-4/KS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP5/4512-1-102/16-4/KS
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2016 r. (data wpływu 8 kwietnia 2016 r.) uzupełnionym pismem z dnia 9 maja 2016 r. (data wpływu 16 maja 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Budowa zatoki autobusowej, oświetlenia ulicznego i ciągu pieszo-rowerowego () jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Budowa zatoki autobusowej, oświetlenia ulicznego i ciągu pieszo-rowerowego (). Wniosek uzupełniono w dniu 16 maja 2016 r. o wskazanie adresu elektronicznego w systemie ePUAP.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina będzie realizowała projekt pn. Budowa zatoki autobusowej, oświetlenia ulicznego i ciągu pieszo-rowerowego () w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020 Oś Priorytetowa III Poddziałanie 3.1.1 Strategie niskoemisyjne w miastach subregionalnych.
We wniosku aplikacyjnym podatek VAT zostanie wliczony jako koszt kwalifikowany.
Celem inwestycji jest zapewnienie poprawy bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych, zapewnienie zasilania oświetlenia ulicznego oraz dostęp do komunikacji publicznej terenów inwestycyjnych, ograniczenie niskiej emisji, co przyczyni się do atrakcyjności gminy dla przyszłych inwestorów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right