Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 18.05.2016, sygn. ILPB3/4510-1-105/16-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/4510-1-105/16-2/AK
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją Z, Prezentacji indywidualnych i Spotkań transakcyjnych z wyłączeniem tej części wydatków dotyczących kosztów posiłków dla kontrahentów.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z 14 marca 2016 r. (data wpływu 18 marca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją Z, Prezentacji indywidualnych i Spotkań transakcyjnych z wyłączeniem tej części wydatków dotyczących kosztów posiłków dla kontrahentów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 marca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z organizacją Z, Prezentacji indywidualnych i Spotkań transakcyjnych.
We wniosku przedstawiono następujący opis stanu faktycznego.
Spółka (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest liczącym się w Europie polskim producentem () (dalej: łącznie Produkty).
Z uwagi na fakt, iż oferowane przez Wnioskodawcę Produkty prezentują wysoce innowacyjne oraz zaawansowane technicznie rozwiązania, często wyprzedzające dotychczasowe trendy na rynku, Spółka regularnie organizuje różnego rodzaju spotkania (dalej: Spotkania) dla partnerów biznesowych służące prezentacji, promocji oraz reklamie nowych produktów. Spotkania te mogą być realizowane w jednej z trzech form, w zależności od ich celu i statusu ich uczestników: