Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.04.2016, sygn. ILPB4/4510-1-36/16-4/DS, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB4/4510-1-36/16-4/DS
Obowiązki płatnika w odniesieniu do płatności dokonywanych na rzecz podmiotów z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko spółki akcyjnej przedstawione we wniosku z dnia 3 lutego 2016 r. (data wpływu 8 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia obowiązków płatnika w odniesieniu do płatności dokonywanych na rzecz podmiotów z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 8 lutego 2016 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony pismem z 6 kwietnia 2016 r. data wpływu (8 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia obowiązków płatnika w odniesieniu do płatności dokonywanych na rzecz podmiotów:
- z siedzibą w Stanach Zjednoczonych Ameryki,
- z siedzibą w Irlandii.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.
Spółka akcyjna (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) jest wiodącym producentem wysokiej jakości systemów oświetleniowych i opraw oświetleniowych zintegrowanych ze źródłem światła w formie panelu led.
Celem budowania atrakcyjnego i profesjonalnego wizerunku oferowanych produktów, Wnioskodawca podejmuje szereg działań o charakterze marketingowym, reklamowym i promocyjnym. Czynności te stanowią formę wspomagającą główną działalność Spółki, gdyż ich zadaniem jest wzmocnienie pozycji rynkowej firmy, poprzez jej rozpoznawalność, pozytywny odbiór, a w konsekwencji zdobywanie nowych rynków zbytu i zwiększenie poziomu sprzedaży.