Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 01.03.2016, sygn. ILPP5/4512-1-304/15-4/PG, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu

Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od środków trwałych nabytych za środki pieniężne pochodzące z dofinansowania z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz uznania odliczonego podatku VAT za obrót i doliczenia go do podstawy opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością przedstawione we wniosku z dnia 8 grudnia 2015 r. (data wpływu 14 grudnia 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 17 lutego 2016 r. (data wpływu 19 lutego 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia podatku naliczonego od środków trwałych nabytych za środki pieniężne pochodzące z dofinansowania z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz
  • uznania odliczonego podatku VAT za obrót i doliczenia go do podstawy opodatkowania

jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 grudnia 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od środków trwałych nabytych za środki pieniężne pochodzące z dofinansowania z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz uznania odliczonego podatku VAT za obrót i doliczenia go do podstawy opodatkowania. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 17 lutego 2016 r. (data wpływu 19 lutego 2016 r.) o informacje doprecyzowujące opis sprawy oraz dodatkową opłatę tytułem złożonego wniosku.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (zwany dalej Spółką) prowadzi działalność gospodarczą z zakresu produkcji lakierów (PKD 20.30.Z). W związku ze specyfiką działalności gospodarczej, Spółka wystąpiła do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych z wnioskiem o dofinansowanie projektu z zakresu utrzymania zdolności pracowników do pracy przez cały okres aktywności zawodowej. Złożony przez Spółkę wniosek dotyczy dofinansowania na realizację projektu pod nazwą Zakup . W dniu 5 października 2015 r. Spółka zawarła z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych umowę w kwestii dofinansowania projektu. Zgodnie z umową planowany całkowity koszt realizacji projektu wynosi 559 711,87 zł brutto z czego Zakład Ubezpieczeń Społecznych przekaże Spółce kwotę 280 400,00 zł czyli 50,09% całkowitych kosztów projektu brutto. Zgodnie z umową z Zakładem przekazanie Spółce środków finansowych odbywa się w dwóch transzach: I transza w wysokości 140 200,00 zł, wypłacona w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy i II transza wypłacana po odbiorze projektu, w wysokości różnicy pomiędzy wysokością kwoty dofinansowania a wypłaconą w I transzy kwotą, zostanie przekazana w terminie 30 dni od daty podpisania protokołu odbioru projektu. Projekt składa się z dwóch etapów: Zakupu i instalacji wentylacji nawiewno-wywiewnej oraz zakupu i instalacji wentylacji miejscowej awaryjnej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00