Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 01.12.2016, sygn. 0461-ITPB3.4510.524.2016.1.KP, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPB3.4510.524.2016.1.KP
Czy poniesione przez Wnioskodawcę Koszty (tj. koszty energii elektrycznej, ogrzewania, sprzątania, remontów i napraw w sklepach stacjonarnych oraz ich monitoringu, a także koszty konserwacji sprzętu przeciwpożarowego oraz kontroli sanitarnej w sklepach), Wnioskodawca może - dla celów podatkowych - klasyfikować jako koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z dnia 5 października 2016 r. (data wpływu 12 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie klasyfikacji poniesionych kosztów jako koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 października 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w zakresie klasyfikacji poniesionych kosztów jako koszty uzyskania przychodów bezpośrednio związane z przychodami.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, będącą polskim rezydentem podatkowym w rozumieniu art. 3 ust. 1 CitU. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie handlu detalicznego, prowadzonego w sklepach stacjonarnych (dyskontach) (Handel), jak również w zakresie wydzierżawiania i wynajmowania podmiotom trzecim powierzchni handlowej w sklepach stacjonarnych (dyskontach) (Wynajem).
W związku wykonywaniem przez Wnioskodawcę opisanych powyżej rodzajów działalności, Wnioskodawca ponosi określone koszty, takie jak koszty: energii elektrycznej, ogrzewania, sprzątania, remontów i napraw w sklepach stacjonarnych, monitoringu sklepów, konserwacji sprzętu przeciwpożarowego oraz kontroli sanitarnej (Koszty). Wnioskodawca wskazuje, iż nie ma możliwości wydzielenia z Kosztów tej ich części jaka przypada na Koszty dotyczące Handlu oraz tej części, jaka związana jest z Wynajmem - dokumenty rozliczeniowe otrzymywane przez Wnioskodawcę od kontrahentów zapewniających dostawę do sklepów stacjonarnych energii elektrycznej i ogrzewania, czy świadczących usługi w zakresie sprzątania, remontów i napraw, monitoringu oraz konserwacji sprzętu przeciwpożarowego oraz kontroli sanitarnej, zawierają zbiorcze ujęcie Kosztów i nie zawierają osobnych pozycji dla tej części powierzchni sklepów stacjonarnych, która służy Wnioskodawcy do celów Handlu oraz pomieszczeń i tej części powierzchni sklepów stacjonarnych wykorzystywanych przez Wnioskodawcę na potrzeby Wynajmu. Innymi słowy, Wnioskodawca nie posiada możliwości ustalenia w jakim stopniu na wysokość Kosztów wpływa Handel, a w jakim stopniu - Wynajem.