Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2016, sygn. 0461-ITPP1.4512.681.2016.1.DM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP1.4512.681.2016.1.DM

Czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT w jednostkach samorządu terytorialnego obejmuje również jednostkę budżetową - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego? Czy jednostka budżetowa - Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego powinna być zarejestrowana jako odrębny od Powiatu podatnik podatku VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 16 września 2016 r. (data wpływu 20 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT w jednostkach samorządu terytorialnego obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz obowiązku odrębnej od Powiatu rejestracji PINB dla potrzeb VAT jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 września 2016 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT w jednostkach samorządu terytorialnego obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego oraz obowiązku odrębnej od Powiatu rejestracji PINB dla potrzeb VAT.

W złożonym wniosku przedstawiono następując stan faktyczny.

Powiat jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, która realizuje zadania określone w art. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2016 r. poz. 814). Zadania powiatu są realizowane przez jednostki organizacyjne, inspekcje i straże. Realizując wyrok TSUE w sprawie C-276/14 z dnia 29 września 2015 r., w którym stwierdzono, że jednostki budżetowe nie mogą być odrębnym podatnikiem podatku VAT z dniem 31 grudnia 2016 r., Powiat dokonał konsolidacji z jednostkami budżetowymi rozliczeń w zakresie podatku VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00