Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2016, sygn. 0461-ITPP2.4512.857.2016.1.AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP2.4512.857.2016.1.AJ
Czy transakcja sprzedaży przedsiębiorstwa Spółki do spółki kapitałowej nie będzie podlegać opodatkowaniu VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT, ponieważ przedmiot sprzedaży kwalifikowany jest jako przedsiębiorstwo?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 14 października 2016 r. (data wpływu 17 listopada 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania transakcji zbycia składników materialnych i niematerialnych przedsiębiorstwa jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 listopada 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wyłączenia z opodatkowania transakcji zbycia składników materialnych i niematerialnych przedsiębiorstwa.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka do chwili transakcji sprzedaży przedsiębiorstwa była spółką specjalizującą się w świadczeniu usług montażu i kontroli urządzeń medycznych, polerowaniu implantów oraz wypełnieniach aseptycznych i nieaseptycznych na rzecz klientów z branży sprzętu medycznego ze Skandynawii oraz pozostałych regionów Europy.
Spółka posiadała bazę długoletnich i stałych dostawców oraz odbiorców, z którymi miała podpisanych szereg korzystnych umów. Przedsiębiorstwo Spółki dzięki długoletniej współpracy znało potrzeby swoich klientów oraz zapewniało im najwyższej jakości usługi. Przez ostatnie lata Spółka stale się rozwijała i rozbudowywała sieć kontaktów handlowych oraz pozyskiwała nowe zamówienia w zakresie oferowanych przez siebie usług. Niezwykle istotną wartością Spółki było zatem zdobyte na przestrzeni lat zaufanie klientów oraz dostawców, podpisane z nimi umowy, baza stałych dostawców oraz odbiorców, oraz renoma i rozpoznawalna na rynku marka Spółki, która miała kluczowe znaczenie w prowadzonej działalności usługowej i umożliwiała budowanie wartości Spółki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right