Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 21.12.2016, sygn. 0461-ITPP1.4512.833.2016.1.MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP1.4512.833.2016.1.MN
Zasady centralizacji rozliczeń VAT w Powiecie.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 października 2016 r. (data wpływu 25 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zasad centralizacji rozliczeń VAT jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 25 października 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej odnośnie podatku od towarów i usług w zakresie zasad centralizacji rozliczeń VAT.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Powiat jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, wystawia faktury z numerem identyfikacyjnym Powiatu i sporządza jedną deklarację VAT-7.
Jednostki budżetowe Powiatu nie zostały zarejestrowane dla celów VAT wartość sprzedaży dokonywanej przez te jednostki nie przekroczyła bowiem dotychczas progu zobowiązującego do rejestracji jako podatnik VAT.
Na potrzeby rozliczeń VAT, Powiat traktuje jednostki organizacyjne jako podmioty o odrębnym statucie w VAT odrębnych od Powiatu podatników VAT zwolnionych zgodnie z art. 113 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Powiat wykonuje zadania nałożone na niego odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został powołany. Powiat jest jednostką samorządu terytorialnego posiadającą osobowość prawną, która realizuje zadania określone w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym oraz Statutu Powiatu za pomocą jednostek samorządowych nieposiadających osobowości prawnej. Zadania te dotyczą przykładowo edukacji publicznej, pomocy społecznej, wspierania osób niepełnosprawnych, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody, kultury fizycznej i turystyki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right