Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Interpretacja indywidualna z dnia 15.11.2016, sygn. 0461-ITPB1.5511.791.16.1.WM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPB1.5511.791.16.1.WM

Czy wydatki poniesione na naprawę parkietu stanowią koszt uzyskania przychodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 15 września 2016 r. r. (data wpływu 19 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na usunięcie szkody jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 19 września 2016 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na usunięcie szkody.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, której przedmiotem jest wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych. Na wykonane usługi firma udziela 3 letniego okresu gwarancji. W miesiącach maj czerwiec 2015 r. wymieniono grzejniki na istniejącej instalacji centralnego ogrzewania (stare rury i zawory). Po wymianie grzejników wykonano próbę szczelności ciśnieniem 3 bary. Próbę wykonano na zimno ponieważ nie było jeszcze źródła ciepła. Instalacja była szczelna. Po około dwóch miesiącach zamontowano pompę ciepła. W momencie uruchomienia wszystko było szczelne. Najprawdopodobniej w wyniku pracy układu nastąpiła nieszczelność. Po około miesiącu klient zgłosił fakt zalania parkietu. Pokój, w którym dokonano instalacji był nieużywany, dlatego fakt usterki został zgłoszony z takim opóźnieniem. Przyczyną zalania parkietu było rozszczelnienie zaworu na gwincie. Zawór został wymieniony. Ponadto wynajęto inną firmę do wycyklinowania podłogi. Firma ubezpieczniowa odmówiła wypłaty odszkodowania w związku z brakiem odpowiedzialności oraz brakiem jakichkolwiek zaniedbań po stronie firmy Wnioskodawcy. Udzielając gwarancji dla klienta zlecającego usługę, Wnioskodawca poczuwa się do jej wykonania licząc na dalszą współpracę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00