Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.11.2016, sygn. 0461-ITPP3.4512.660.2016.1.EB, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP3.4512.660.2016.1.EB

Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 21 października 2016 r. (data wpływu 27 października 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. R jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 27 października 2016 r. został złożony ww. wniosek, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. R.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach konkursu planowanego do ogłoszenia z zakresu Gospodarka wodno-ściekowa, w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 2020, Miasto i Gmina zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie zadania pn. R. Wydatkami finansowymi w ramach ww. inwestycji będą koszty: przygotowania map projektowych, opracowania dokumentacji technicznej i kosztorysowej, robót budowalnych, nadzoru inwestorskiego oraz promocji projektu. Celem przedmiotowej inwestycji jest zwiększenie wydajności Stacji Uzdatniania Wody oraz przystosowanie jej do spełnienia nowych wymagań dotyczących jakości wód dostarczanych do gospodarstw domowych. Istniejący układ technologiczny oparty jest o przestarzałe urządzenia, wymagające napraw i modernizacji oraz o orurowanie i armaturę odcinającą w złym stanie technicznym, nadającym się do wymiany. Dodatkowo, istniejąca Stacja nie pozwala na uzyskanie odpowiedniego zapotrzebowania wody przy maksymalnych rozbiorach. Powierzchnia filtracji istniejących filtrów jest niewystarczająca. Powoduję to w okresie letnim znaczne niedobory wody. Konsekwencją tego jest konieczność przebudowy istniejącego układu. Celem modernizacji jest wymiana urządzeń, orurowania i armatury, a także systemów pompowych, prowadząca do odnowienia stanu technicznego i technologicznego budynku. Projekt zakłada także rozbudowę retencji SUW. Projekt obejmuje również rozbudowę ujęcia wód podziemnych polegającego na budowie drugiego otworu studziennego, który będzie stanowił zabezpieczenie awaryjne na wypadek awarii istniejącego ujęcia wód podziemnych. Miasto i Gmina jest właścicielem infrastruktury będącej przedmiotem wniosku, jednakże infrastruktura ta jest obecnie dzierżawiona przez Z. sp. z o.o. spółkę ze 100% udziałem Miasta i Gminy. Zgodnie z umową dzierżawy z dnia 1 stycznia 2015 r., zawartą na czas nieokreślony, z tytułu korzystania z dzierżawionej infrastruktury, Dzierżawca (czyli Z.) zobowiązuje się płacić Wydzierżawiającemu (czyli Gminie) czynsz dzierżawny w wysokości 8.000 zł brutto rocznie. Miasto i Gmina po wykonaniu zadania inwestycyjnego nie będzie osiągała przychodów związanych z użytkowaniem infrastruktury objętej projektem. Przychody z tego tytułu będzie osiągał Z. Miasto i Gmina będzie osiągała przychody z tytułu dzierżawy tej infrastruktury. Po zakończeniu realizacji inwestycji, Miasto i Gmina będzie nadal właścicielem oczyszczalni ścieków i kanalizacji, natomiast Z. zarządcą. W związku z tym, podatek VAT został uznany jako koszt niekwalifikowalny projektu. W dalszej części wniosku Miasto i Gmina będzie opisywane jako Gmina.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00