Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.11.2016, sygn. 0461-ITPP1.4512.716.2016.1.DM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. 0461-ITPP1.4512.716.2016.1.DM
Czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT w Powiecie obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 września 2016 r. (data wpływu 28 września 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 28 września 2016 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie ustalenia czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT powiatowych jednostek budżetowych obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego.
W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Powiat od dnia 1 stycznia 2017 r. podejmie rozliczanie podatku VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi utworzonymi przez jednostkę samorządu terytorialnego.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy zasada centralizacji rozliczeń w zakresie podatku VAT w Powiecie obejmuje Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego?
Zdaniem Wnioskodawcy, Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego jest organem administracji rządowej i jest finansowany z budżetu państwa, pomimo ich zespolenia ze starostą. Zgodnie z art. 33a ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz.U, z 2016 r., poz. 814) inspekcje może tworzyć, przekształcać i likwidować wojewoda. Utworzenie ww. jednostki nie jest uzależnione od jednostki samorządowej. W myśl art. 3 ustawy o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2016 r., poz. 1454) jednostka samorządu terytorialnego jest zobowiązana do podjęcia rozliczenia podatku wraz z wszystkimi jednostkami organizacyjnymi najpóźniej od 1 stycznia 2017 r., a stosownie do definicji, o której mowa w art. 2 przez jednostki organizacyjne rozumie się utworzone przez jednostkę samorządu terytorialnego samorządową budżetową lub zakład budżetowy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right