Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 30.06.2016, sygn. ITPP2/4512-242/16/PS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-242/16/PS
Czy Gmina będzie podatnikiem podatku od towarów i usług jako podmiot, w którego skład wchodzi zakład budżetowy (który przekroczył wartość sprzedaży wskazywaną w art. 113 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług)? Czy jeżeli Gmina dokona centralizacji swoich rozliczeń będzie mogła dokonywać odliczeń podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych, które będą przekazane do zakładu budżetowego w zakresie, w jakim wystąpi związek ze sprzedażą opodatkowaną?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 31 marca 2016 r. (data wpływu 5 kwietnia 2016 r.), uzupełnionym w dniu 23 czerwca 2016 r. (data wpływu), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Gminy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu czynności wykonywanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej oraz prawa do dokonania odliczeń kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych po przeprowadzeniu centralizacji rozliczeń jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 5 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek, uzupełniony w dniu 23 czerwca 2016 r., o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Gminy za podatnika podatku od towarów i usług z tytułu czynności wykonywanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej oraz prawa do dokonania odliczeń kwoty podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych po przeprowadzeniu centralizacji rozliczeń.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.