Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2016, sygn. ITPP2/4512-239/16/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/4512-239/16/AK

Możliwość stosowania przez jednostkę budżetową gminy kilku sposobów określenia proporcji, o których mowa w art. 86 ust. 2a ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 29 marca 2016 r. (data wpływu 4 kwietnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości stosowania przez jednostkę budżetową gminy kilku sposobów określenia proporcji, o których mowa w art. 86 ust. 2a ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 4 kwietnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości stosowania przez jednostkę budżetową gminy kilku sposobów określenia proporcji, o których mowa w art. 86 ust. 2a ustawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji (dalej: MOSiR) jest jednostką budżetową o dość szerokim spektrum działania. Realizuje zadania własne Gminy w zakresie sportu i rekreacji, ale również prowadzi działalność w oparciu o zawierane umowy cywilno-prawne. Odpowiada za utrzymanie w odpowiednim stanie przydzielonych mu przez Gminę obiektów sportowo-rekreacyjnych i sprzętu (sprzątanie, remonty, konserwacje), administruje tymi obiektami w celu ich właściwego wykorzystania (udostępnianie odpłatne i nieodpłatne, najem, dzierżawa), a także organizuje dla ludności szereg zajęć i imprez sportowo-rekreacyjnych (odpłatnych i nieodpłatnych). Ponadto MOSiR zajmuje się utrzymaniem porządku na obszarze terenu plaż wydzierżawionych przez Gminę od Skarbu Państwa oraz organizacją i utrzymaniem kąpielisk morskich w sezonie letnim, łącznie z zapewnieniem bezpieczeństwa osobom korzystającym z tych kąpielisk. Faktury potwierdzające nabycie towarów lub usług w większości przypadków są przypisane jednoznacznie w całości do konkretnego obiektu czy realizowanego zadania. Jeśli faktura dotyczy kilku obiektów lub zadań, np. w przypadku niektórych faktur zakupu towarów (materiałów), faktur zużycia energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, najczęściej możliwe jest powiązanie pozycji faktury z danym obiektem lub zadaniem. Pozostaje zatem niewiele wydatków, których nie można by przypisać jednoznacznie do danego obiektu/zadania, i które odnoszą się w większości do jednostki jako całości, np. wydatki związane z zarządzaniem jednostką i jej obsługą administracyjno-księgową (koszty zarządu). Jednakże i w tym przypadku wspomniane w poprzednim zdaniu wydatki częściowo pośrednio odnoszą się do prowadzonej przez MOSiR działalności gospodarczej. Ze względu na sposób wykorzystywania poszczególnych obiektów, różny jest udział dla każdego z nich w działalności gospodarczej i działalności pozostałej. Dla każdego obiektu można ustalić indywidualnie proporcję do podziału podatku naliczonego na część odnoszącą się do prowadzonej działalności gospodarczej i na część związaną z pozostałą działalnością, przy zastosowaniu różnych metod.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00