Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 26.02.2016, sygn. ITPP3/4512-749/15/JC, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/4512-749/15/JC

Dokumentacja uprawniająca do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 23 grudnia 2015 r. (data wpływu 29 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 29 grudnia 2015 r. wpłynął do tutejszego organu wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentacji uprawniającej do zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zarejestrowanym dla celów transakcji wewnątrzwspólnotowych.

Spółka dokonuje sprzedaży wyprodukowanych w Polsce części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników na rzecz spółek (odbiorców) zarejestrowanych w innych krajach Unii Europejskiej jako czynny podatnik podatku od wartości dodanej. Sprzedaż towaru odbywa się na podstawie:

  • Faktura UE;
  • WZ wraz ze specyfikacją towaru (kopia z podpisem odbiorcy i pieczęcią firmową);
  • CMR z adnotacją: załączono fakturę (numer) i WZ (numer) oraz adnotacją: Sprzęt AGD/RTV luzem + liczba sztuk (kopia z podpisem odbiorcy i pieczęcią firmową);
  • Zamówienie od klienta (Purchase Order) wysłane mailem;
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00