Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 02.03.2016, sygn. ITPB3/4510-12/16/AW, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPB3/4510-12/16/AW
Czy amortyzacja środków trwałych nabytych do prowadzenia działalności gospodarczej na terenie SSE przez Zarządzającego Strefą:
- w części, tj. 25%, będzie kosztem uzyskania przychodu (tj. w części sfinansowanej ze środków własnych Spółki, niezwróconych Spółce ani nie odliczonych od podstawy opodatkowania),
- w części, tj. 75%, nie będzie kosztem uzyskania przychodu (tj. w części zwróconej Spółce ze środków UE)
jeżeli Zarządzającemu Strefą przysługuje zwolnienie od podatku dochodowego od osób prawnych w części wydatkowanej na zakup środków trwałych na cele rozwoju Strefy (25%), zgodnie z zapisami § 2 ww. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 grudnia 2015 r. (data wpływu 4 stycznia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie amortyzacji środka trwałego przez podmiot zarządzający strefą jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 stycznia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie amortyzacji środka trwałego przez podmiot zarządzający strefą.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Na podstawie wystawionej przez dostawcę wyposażenia do Pracowni (płatność za wykonanie etapu 4) faktury nr z dnia 7 stycznia 2014 r. P. oraz na podstawie wcześniej zawartej umowy z dnia 4 lipca 2013 r. pomiędzy T.. jako wykonawcą a P. jako zamawiającym wydatkowała w dniu 5 lutego 2014 r. tytułem zapłaty za dostawę objętą ww. fakturą kwotę 356 331 zł brutto (289.700,00 zł netto). Przedmiotem zleconej usługi przez P. była dostawa wyposażenia do Pracowni obejmujące m.in. stanowisko z robotem typu D., stanowisko z 2 robotami typu S., 2 stanowiska mobilne wizyjnej kontroli jakości, skaner 3D, oprogramowanie wspomagające projektowanie 3D zgodnie z ww. umową. Zakupy o wartości powyżej 3500 zł zaliczono do środków trwałych Spółki. Inwestycja realizowana była na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej i na podstawie zapisów Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie specjalnej strefy ekonomicznej (Dz. U. z 2014 r., poz. 1659). Realizacja inwestycji przez P. zgodna była z planem rozwoju strefy zawartym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 31 sierpnia 2009 r. w sprawie ustalenia planu rozwoju Specjalnej Strefy Ekonomicznej (Dz. U. Nr 158, poz. 1249). Zakupione wyposażenie na cele rozwoju SSE sfinansowane zostało w 75% z dotacji Unii Europejskiej, tj. Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO na lata 2007-2013 w ramach projektu realizowanego zgodnie z Umową o dofinansowanie projektu pt. X realizowanego w poddziałaniu 1.5.1 RPO: infrastruktura dla rozwoju firm innowacyjnych w dniu 3 lipca 2014 r. W 25% zostało sfinansowane ze środków własnych P. Dochody na te wydatki (25%) na podstawie § 2 ww. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 2008 r. w sprawie () specjalnej strefy ekonomicznej, były zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych.