Interpretacja indywidualna z dnia 25.05.2015, sygn. DD10.8221.48.2015.MZO, Minister Finansów, sygn. DD10.8221.48.2015.MZO
Jak w powyższej sytuacji powinno nastąpić rozliczenie zaległych faktur VAT? Czy poprzez korektę zeznań podatkowych za lata 2009 i 2010, czy też poprzez pomniejszenie podstawy opodatkowania w roku 2011?
ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ
Na podstawie art. 14e ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.; dalej: Ordynacja podatkowa) Minister Finansów zmienia z urzędu, jako nieprawidłową, interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach w dniu 30 marca 2012 r. Nr IBPBI/2/423-121/12/JD w ten sposób, iż uznaje stanowisko Spółka z o.o. przedstawione we wniosku z dnia 16 grudnia 2011 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu rozliczenia zaległych faktur dotyczących roku 2009 i 2010 - za prawidłowe.
UZASADNIENIE
Wnioskiem z dnia 16 grudnia 2011 r., uzupełnionym pismem z dnia 06 lutego 2012 r., z o. o. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca), zwróciła się o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie sposobu rozliczenia zaległych faktur dotyczących roku 2009 i 2010.
Z przedstawionego stanu faktycznego, wynika, że:
Spółka otrzymuje od swoich kontrahentów faktury kosztowe dokumentujące ponoszone wydatki. Wydatki te, takie jak: należne prowizje od sprzedaży, koszty promocji i gazetek w sklepach, koszty usług logistycznych itp. są bezpośrednio związane z osiąganymi przez Spółkę przychodami.