Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2015, sygn. IPPB5/423-715/11/15-14/S/IŚ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/423-715/11/15-14/S/IŚ
Moment przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu wynagrodzenia związanego z zawartym Porozumieniem.
uwzględniająca prawomocny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 listopada 2012 r. sygn. akt III SA/Wa 848/12
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.; dalej też jako jako Ordynacja podatkowa lub O.p.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów - po uwzględnieniu prawomocnego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 11 grudnia 2012 r. sygn. akt III SA/Wa 848/12 (data wpływu 22 maja 2015 r.) - stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 18 lipca 2011 r. (data wpływu 27 lipca 2011 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu zawartego Porozumienia z T. S.A.
- w części dotyczącej przychodów (pyt. nr 1 i nr 2) jest nieprawidłowe;
- w części dotyczącej kosztów uzyskania przychodów (pyt. nr 3, nr 4 i nr 5) jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 lipca 2011 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie w zakresie przychodów i kosztów uzyskania przychodów z tytułu zawartego Porozumienia.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
- Zawarcie Porozumienia i jego przedmiot
W dniu 23 maja 2011 r. P. S.A. (dalej P.) zawarł z T. S.A. (dalej T.) porozumienie (dalej Porozumienie). W dalszej części wniosku P. i T. będą zwane łącznie Stronami. Strony są operatorami telekomunikacyjnymi i z tej racji współpracują na podstawie różnych umów. W toku tej współpracy, w szczególności w związku z obowiązkami i uprawnieniami wynikającymi z przepisów prawa telekomunikacyjnego oraz działalności organu regulacyjnego (Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej - dalej Prezes UKE) powstały dwie grupy zagadnień spornych lub niejednolicie traktowanych przez obie Strony.