Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2015, sygn. IPPB3/4510-438/15-2/PK1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/4510-438/15-2/PK1
Zaliczenie do podatkowych kosztów uzyskania przychodów wydatków na utylizację żywności.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 15 maja 2015r. (data wpływu 18 maja 2015 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na:
- utylizację nieświeżej żywności z witryn placówek gastronomicznych w związku z nakazami wynikającymi z przepisów sanitarnych (pytanie pierwsze) jest prawidłowe,
- utylizację żywności w związku z upływem terminu przydatności do spożycia artykułów spożywczych (pytanie drugie) jest prawidłowe,
- utylizację żywności z uwagi na nieprzestrzeganie przez pracowników wdrożonych u Wnioskodawcy procedur (pytanie trzecie) jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 maja 2015 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Spółka prowadzi m. in. sprzedaż gotowych dań i posiłków, zup, sałatek, przekąsek itp. w kilku swoich lokalach bistro zlokalizowanych na terenie całego kraju. Lokale bistro Spółki zlokalizowane są najczęściej w centrach handlowych w tzw. food-courcie. Zasadą jest, iż gotowe dania oraz sałatki wyeksponowane są przez Spółkę na tzw. podgrzewaczach (wszelkie dania gorące) lub w ladach chłodzących (sałatki). Intencją Spółki jest z jednej strony wyeksponowanie dań - by zachęcały do zakupu, a z drugiej strony zminimalizowanie czasu oczekiwania na posiłek przez klienta - by danie było przygotowane bezpośrednio do spożycia przez klienta od razu.