Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2015, sygn. IPPP1/443-841/12/15-9/S/MPe, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/443-841/12/15-9/S/MPe
w zakresie opodatkowania otrzymywanych kaucji
wydana w wyniku uwzględnienia wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
w Warszawie z dnia 6 listopada 2013 r. sygn. akt III SA/Wa 1143/13
(data wpływu prawomocnego orzeczenia 25 maja 2015 r.)
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów po uwzględnieniu wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 6 listopada 2013 r. sygn. akt III SA/Wa 1143/13 (data wpływu akt sprawy 25 maja 2015 r.) - stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 6 września 2012 r. (data wpływu 11 września 2012 r.) uzupełnionym w dniu 26 października 2012 r. (data wpływu 29 października 2012 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 15 października 2012 r. (skuteczne doręczenie w dniu 19 października 2012 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymywanych kaucji jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 września 2012 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania otrzymywanych kaucji.
Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 24 października 2012 r., złożonym w dniu 26 października 2012 r. (data wpływu 29 października 2012 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie Organu z dnia 15 października 2012 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej Spółka) zamierza prowadzić działalność polegającą na świadczeniu usług reklamowych za pośrednictwem platformy internetowej i systemu obsługi reklamy internetowej (dalej System). System to platforma internetowa, która umożliwia udostępnianie powierzchni reklamowej zainteresowanym nią reklamodawcom. Schemat biznesowy działalności prowadzonej przez Spółkę za pośrednictwem Systemu polega na tym, że w pierwszej kolejności Spółka zawiera umowy z kontrahentami dysponującymi powierzchnią reklamową na własnych serwisach internetowych. Zawierając taką umowę Spółka uzyskuje uprawnienie do dysponowania powierzchnią reklamową na stronach internetowych należących do jej kontrahentów. W zamian kontrahenci otrzymują stosowne wynagrodzenie za udostępnianie stron internetowych, jeśli reklama zostanie ostatecznie wyemitowana na ich stronach internetowych. Wynagrodzenie to stanowi część wynagrodzenia jakie Spółka otrzymuje od reklamodawców z tytułu wyemitowania reklamy.