Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.06.2015, sygn. IPPP2/4512-319/15-2/MJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-319/15-2/MJ
Prawo do skorzystania z ulgi na zakup kas rejestrujących. Instalacja kas w różnych terminach.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 3 kwietnia 2015 r. (data wpływu 13 kwietnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi na zakup kas rejestrujących jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 kwietnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi na zakup kas rejestrujących.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
W dniu 1 marca 2015 r. Spółka rozpoczęła działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży pieczywa oraz wyrobów ciastkarskich w punktach detalicznych na terenie miasta. Spółka zamierza otworzyć co najmniej 9 takich punktów. Pierwszy punkt miał być otwarty w dniu 27 marca 2015 r. Spółka zdecydowała, że pomimo możliwości skorzystania ze zwolnienia wynikającego z § 3 ust 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz.U. z 2014 r. poz. 1544) wydanego na podstawie art. 111 ust. 8 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2011 r. Nr 177 poz. 1054 z późn. zm.) rozpocznie ewidencjonowanie przy pomocy kas rejestrujących od pierwszego dnia sprzedaży. Ponieważ punkt ten składa się z jednego stanowiska sprzedaży potrzebna jest w nim jedna kasa główna. Ponadto podjęto decyzję o zakupie drugiej kasy rezerwowej. W dniu 27 marca 2015 r. Spółka zafiskalizowała pierwszą kasę, a rozpoczęcie ewidencjonowania na niej zostało przesunięte na dzień 1 kwietnia 2015 r. W tym dniu zakupiono i zafiskalizowano drugą kasę (rezerwową). Przed dniem rozpoczęcia rejestracji obrotu na kasie, czyli 31 marca 2015 r., Spółka złożyła we właściwym według siedziby firmy urzędzie skarbowym zawiadomienie, że rozpocznie ewidencjonowanie sprzedaży przy pomocy kasy rejestrującej oraz poinformowała urząd o tym, że planuje otwarcie nowych punktów sprzedaży w ciągu około jednego roku, a planowana liczba wszystkich kas, które będą instalowane, wynosi 9 szt. Dla dwóch pierwszych kas, kasy głównej oraz rezerwowej, wskazano miejsca ich instalacji. Ponadto w zawiadomieniu poinformowano urząd, że o lokalizacji pozostałych kas powiadomienie zostanie złożone niezwłocznie po podpisaniu umów najmu lokali przed rozpoczęciem ewidencjonowania. Wnioskodawca w urzędzie, w którym złożył zawiadomienie, otrzymał informację, że aby uzyskać częściowy zwrot kwot wydatkowanych na zakup pozostałych 7 kas musi spełnić warunki zawarte w § 6 ust. 1 ww. rozporządzenia mówiący, że Wnioskodawca ma obowiązek instalować kolejne kasy od każdego pierwszego dnia miesiąca niezależnie od otwarcia nowych punktów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right