Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.08.2015, sygn. IPPB5/4510-641/15-2/AK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB5/4510-641/15-2/AK
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na udział w konkursach branżowych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2015 r. (data wpływu 20 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na organizację pikniku
- poniesionych na rzecz pracowników i ich rodzin - jest prawidłowe,
- poniesionych na rzecz kontrahentów i osób im towarzyszących - jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 lipca 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na organizację pikniku.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Spółka S.A. (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) jest polską spółką kapitałową, zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, PDOP oraz płatnikiem PDOF. Spółka prowadzi działalność gospodarczą (opodatkowaną VAT, dającą prawo do odliczenia VAT) m.in. w zakresie organizacji i realizacji osobowych przewozów kolejowych, w tym realizacji przewozów w ramach wykonywania zadań zleconych (czynności użyteczności publicznej).
Spółka zatrudnia kilka tysięcy pracowników i współpracowników, którzy są niezbędni, aby usługi Spółki były wykonywane w sposób efektywny i zadowalający dla konsumentów (pasażerów). W tym kontekście Spółka podkreśla, iż z perspektywy prowadzonej działalności gospodarczej, kluczowe znaczenie dla biznesu mają relacje z pracownikami (w tym ze stroną pracowniczą reprezentowaną przez zakładowe organizacje związkowe), jak również pozytywny wizerunek Spółki w percepcji konsumentów (w tym pracowników Spółki oraz członków ich rodzin, którzy również korzystają z usług Spółki i stanowią kanał budowania pozytywnego wizerunku Spółki wśród społeczeństwa).