Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 15.07.2015, sygn. IPPP3/4512-425/15-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-425/15-2/SM

Wystawianie, obrót i przechowywanie faktur w postaci elektronicznej i prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku złożonym w dniu 19 maja 2015 r. (data wpływu 21 maja 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania, obrotu i przechowywania faktur VAT i prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie wystawiania, obrotu i przechowywania faktur VAT i prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej jako Spółka) jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej jako VAT). Wybrane czynności operacyjne związane z prowadzeniem ksiąg rachunkowych Spółki Spółka powierzyła na podstawie stosownej umowy wyspecjalizowanemu podmiotowi zewnętrznemu (dalej jako Podmiot Zewnętrzny). W zakresie fakturowania obowiązki Podmiotu Zewnętrznego obejmują księgowanie faktur zakupowych, w tym faktur korygujących, wystawionych na rzecz Spółki oraz skanowanie niektórych z tych faktur.

Dostęp do systemów informatycznych wykorzystywanych w procesie fakturowania (obejmującym faktury korygujące), w tym finansowo-księgowego Spółki i systemu archiwizacyjnego, mają wyłącznie uprawnieni pracownicy Spółki i Podmiotu Zewnętrznego według ściśle nadanych im ról biznesowych, po zalogowaniu przy użyciu indywidualnego loginu oraz hasła dostępu. Tylko tacy uprawnieni użytkownicy mogą wprowadzać dane względnie modyfikować dane (w niezbędnym zakresie) wykorzystywane w procesie wystawiania i otrzymywania przez Spółkę faktur, w tym faktur korygujących (dalej łącznie faktury pierwotne i faktury korygujące jako Faktury). Ograniczony dostęp do ww. systemów informatycznych i odpowiednio przypisany poziom autoryzacji gwarantują brak możliwości zmiany w dokumentach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00