Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2015, sygn. IPPP2/4512-219/15-2/RR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-219/15-2/RR
Zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży biletów na spektakle teatralne za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 5 marca 2015 r. (data wpływu 12 marca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży biletów na spektakle teatralne za pomocą środków komunikacji elektronicznej jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 marca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania na kasie rejestrującej sprzedaży biletów na spektakle teatralne za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Spółka z o.o. spółka komandytowa (dalej: Spółka lub Wnioskodawca) zajmuje się produkcją spektakli teatralnych. Prowadzona przez Spółkę działalność polega w tym m.in. na dystrybucji biletów wstępu umożliwiających uczestnictwo w realizowanych produkcjach. Sprzedaż biletów wstępu odbywa się bezpośrednio w kasach, jak również przy wykorzystaniu zdalnych środków komunikacji elektronicznej.
Nabycie biletów wstępu z zastosowaniem wspomnianych zdalnych środków komunikacji elektronicznej przebiega w dwóch wariantach:
Wariant 1
Nabycie biletu wstępu następuje poprzez stronę internetową (on-line). Klient decydując się na wybrany spektakl (co do daty i godziny), wskazuje konkretne miejsce (rząd i numer miejsca) na które chce nabyć bilet wstępu. Następnie proszony jest o podanie danych identyfikujących nabywcę: (i) informacji (poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola) czy nabywca reprezentuje firmę, czy jest osobą fizyczną (ii) w zależności od wcześniejszego wyboru nabywca proszony jest o podanie imienia i nazwiska lub nazwy firmy, (iii) następnie zobowiązany jest do wprowadzenia dokładnego adresu wraz z kodem pocztowym i miejscowością oraz (iv) podanie numeru telefonu i adresu e-mail. Końcowo nabywca decyduje, czy chce jednak otrzymać fakturę (opcja dostępna jest bez względu na deklaracje, że nabywca działa w imieniu firmy czy nie). W przypadku chęci otrzymania faktury nabywca wprowadza numer identyfikacji podatkowej (NIP) we wskazane pole. Zaakceptowanie regulaminu i zatwierdzenie danych przekierowuje nabywcę do aplikacji obsługiwanej przez spółkę profesjonalnie zajmującą się obsługą płatności bezgotówkowych posiadającą status agenta rozliczeniowego w rozumieniu ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych z dnia 12 września 2002 roku Dz. U. 169. 1385 z póżń. zm. (dalej: Agent) z którego usług korzysta Wnioskodawca. Świadczone przez Agenta usługi umożliwiają otrzymanie przez Spółkę płatności zrealizowanych przez Klientów przy użyciu karty płatniczej lub przy wykorzystaniu tzw. szybkich płatności (przelewów).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right