Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 29.04.2015, sygn. IPPP1/4512-121/15-2/BS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-121/15-2/BS
Dot. schematu udzielania przez Spółkę rabatów partnerom w związku ze zwrotami towarów dokonywanymi na ich rzecz przez klientów ostatecznych, a także sposobu ich dokumentowania oraz rozliczania podatku VAT, w sytuacji, gdy przedmiotowe rabaty będą miały bezpośredni wpływ na wartość bieżących, a nie poprzednich transakcji ze Spółką.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony - przedstawione we wniosku z dnia 10 lutego 2015 r. (data wpływu 12 lutego 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania i rozliczania rabatów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 12 lutego 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie dokumentowania i rozliczania rabatów.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka, będąca czynnym podatnikiem VAT, zamierza prowadzić w Internecie pasaż handlowy online, umożliwiający jej partnerom-sprzedawcom (podmiotom gospodarczym z siedzibą w Polsce) oferowanie swoich towarów klientowi ostatecznemu (głównie osobom fizycznym). Spółka nie będzie stroną umów kupna-sprzedaży zawieranych pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami portalu (sprzedającymi i klientami). Również realizacja przedmiotowych umów następować będzie wyłącznie między wspomnianymi powyżej stronami. Wnioskodawca oferuje sprzedającym jedynie techniczną możliwość korzystania z zarządzanej przez niego platformy handlowej w ustalonym zakresie tak, aby sprzedający mogli samodzielnie publikować oferty za jej pośrednictwem oraz znajdować osoby zainteresowane danym towarem.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right