Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2015, sygn. IPPP1/4512-413/15-3/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-413/15-3/IGo
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego wydania Kontrahentom materiałów reklamowo-promocyjno-informacyjnych.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. Organu dnia 4 maja 2015 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego wydania Kontrahentom materiałów reklamowo-promocyjno-informacyjnych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 maja 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem od towarów i usług nieodpłatnego wydania Kontrahentom materiałów reklamowo-promocyjno-informacyjnych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Sp. z o.o. (dalej: Wnioskodawca lub Spółka) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży i dystrybucji artykułów spożywczych do placówek handlowych takich jak hurtownie, hipermarkety, supermarkety, sklepy i punkty gastronomiczne (dalej: Kontrahenci).
Jednocześnie Spółka jest odpowiedzialna za promocję i reklamę tych produktów oraz ich marki. W celu promocji sprzedawanych produktów oraz marki, a w konsekwencji, zwiększenia sprzedaży Spółka podejmuje wiele różnych działań marketingowych. Jednym z tego rodzaju aktywności jest współdziałanie z Kontrahentami w zakresie optymalnego wyeksponowania sprzedawanych towarów i zareklamowania marki. W ramach takiej współpracy Spółka nieodpłatnie przekazuje Kontrahentom materiały reklamowo-promocyjno-informacyjne celem umieszczenia ich na terenie obiektów należących do Kontrahentów. Służą one komunikacji marketingowej, pełniąc funkcję powierzchni ekspozycyjno-odsprzedażowej i/lub reklamy oraz promocji produktów i marki.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right