Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2015, sygn. IPPP1/4512-362/15-2/IGo, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-362/15-2/IGo
Konsekwencje podatkowe związane z udzieleniem rabatu promocyjnego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749 z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 15 kwietnia 2015 r. (data wpływu 17 kwietnia 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z udzieleniem rabatu promocyjnego- jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 kwietnia 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie konsekwencji podatkowych związanych z udzieleniem rabatu promocyjnego.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Przedmiotem działalności Spółki jest dystrybucja sprzętu elektronicznego marki X na terytorium kraju. Spółka dokonuje sprzedaży towarów m.in. na rzecz podmiotów zajmujących się dystrybucją sprzętu, w tym hurtowni, sieci handlowych, sklepów detalicznych (dalej: Dystrybutorzy). Podmioty te następnie sprzedają urządzenia do nabywców finalnych (dalej: Nabywcy Finalni). Może się zdarzyć, że w łańcuchu dostaw bierze udział więcej niż jeden Dystrybutor (np. towar sprzedawany jest przez Spółkę do hurtowni, następnie przez hurtownię do sklepu detalicznego, który ostatecznie sprzedaje towar Nabywcy Finalnemu).
Wysoce konkurencyjny rynek, na którym działa Spółka, zmusza ją do podejmowania wielu działań mających na celu zwiększenie sprzedaży produktów marki X . Spółka między innymi organizuje akcje promocyjne polegające na obniżaniu cen sprzedaży towarów, udzielaniu rabatów (w tym potransakcyjnych). Dla zwiększenia skuteczności tych akcji, są one kierowane nie tylko do bezpośrednich kontrahentów Spółki (nabywców towarów od Spółki), ale także podmiotów, które nabywają produkty sprzedane przez Spółkę na dalszym etapie obrotu. Dzięki temu Spółka ma pewność, że cena zapłacona przez Nabywcę Finalnego rzeczywiście ulegnie obniżeniu.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right