Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 03.03.2015, sygn. IPPB3/423-1227/14-2/DP, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB3/423-1227/14-2/DP

wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia przychodu podatkowego w związku z powstaniem nadpłaty w podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 3 grudnia 2014 r. (data wpływu: 8 grudnia 2014 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia przychodu podatkowego w związku z powstaniem nadpłaty w podatku od towarów i usług jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 8 grudnia 2014 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie określenia przychodu podatkowego w związku z powstaniem nadpłaty w podatku od towarów i usług.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej: Spółka) prowadzi sieć lokali gastronomicznych działających pod wspólną marką. Spółka świadczy usługi restauracyjne, stanowiące świadczenia złożone w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, składające się z dostawy towarów spożywczych oraz świadczenia usług dodatkowych.

Spółka uznała, iż w odniesieniu do części świadczonej usługi restauracyjnej stosowała stawkę podstawową podatku VAT, zamiast prawidłowej stawki obniżonej. Stanowisko Spółki w tym względzie zostało potwierdzone interpretacją indywidualną, wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1104/13-3/KT. W konsekwencji, Spółka dokonała korekt deklaracji podatkowych VAT-7 za poszczególne miesiące lat 2008-2010 i zmniejszyła kwoty podatku VAT należnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00