Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 23.12.2015, sygn. IBPB-1-3/4510-519/15/JKT, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPB-1-3/4510-519/15/JKT
Czy wydatki ponoszone przez Bank na zakup posiłków w restauracji w związku ze spotkaniem biznesowym z kontrahentem/klientem, stanowią dla Banku koszty uzyskania przychodów w rozumieniu ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawych?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 8 października 2015 r. (data wpływu do tut. BKIP 14 października 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na zakup posiłków w restauracjach w związku ze spotkaniami biznesowymi z kontrahentami/klientami Spółki (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 października 2015 r. wpłynął do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych, w zakresie zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na zakup posiłków w restauracjach w związku ze spotkaniami biznesowymi z kontrahentami/klientami Spółki.
We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (dalej: Bank lub Spółka) jest instytucją finansową, prowadzącą działalność bankową w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe i posiada rozległą sieć placówek rozlokowanych na terytorium całego kraju.
Z uwagi na rozproszenie sieci placówek, a przez to rozproszenie kontrahentów i klientów, Bank za pośrednictwem własnych pracowników, prowadzi rozmowy biznesowe, na terenie całej Polski. Rozmowy te są prowadzone zarówno we własnych placówkach, jak i poza ich siedzibami.